The one with the Blackout - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ilse Ploegmakers - WaarBenJij.nu The one with the Blackout - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ilse Ploegmakers - WaarBenJij.nu

The one with the Blackout

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Ten tijde dat ik dit schreef zat ik in m’n eentje in het pikkedonker op onze kamer; de hele campus heeft een blackout. De stroom is inmiddels al ruim 3,5 uur weg en volgens Eveline duurt het nog even voor het terug is. Ze heeft dus een aantal gaslampen aangemaakt en in de woonkamer, keuken, veranda en wc gezet. Het afwassen net ging dan ook met zaklampen op ons hoofd (overigens is afwassen een ruim begrip; we worden geacht onze spullen te ‘wassen’ met koud water een beetje afwasmiddel en een sponsje wat er denk ik al een aantal maanden ligt); lovely.

Gisteren hebben we uitgeslapen om dinsdag te compenseren. Na een ontbijtje hebben we de taxi gebeld en zijn we naar Sherington Hotel geweest om te gaan zwemmen; een erg luxe hotel, waar je voor je drankje minstens evenveel als in Nederland betaald. Het zwembad was op zich niet heel bijzonder, de temperatuur wel lekker. Na heel wat uurtjes zwemmen en zonnen besloten we op aanraden naar café Pap te gaan, wat in de buurt lag van het zwembad. Met behulp van de kaart van Kampala die ik voor vertrek op mijn mobiel heb gedownload, vonden we het redelijk makkelijk. Hier hebben we heerlijk gegeten voor een mooi prijsje (0,4cl cola, bord vol met friet en 2 goed gevulde burrito’s wat te veel was om op te krijgen, 3 bakjes met sausjes en een grote koffie voor ongeveer 9€). Inmiddels was het donker en bovendien was het te ver om te lopen dus belde we weer onze taxi-guy Paul. Die kon echter helaas niet maar zoals dat gaat hier belde hij een andere taxi voor ons die ons op kon komen pikken. Weer terug in Edge House kregen we al even een voorproefje van wat we nu ervaren: de stroom viel uit. Echter was dat toen maar een minuutje en had alleen Rosel er eigenlijk last van die ineens in het donker zich af moest drogen. Rond half 1 ’s nachts kwamen Vera en Nina aan; Marit en ik hebben ze maar even begroet want we konden beiden toch niet slapen. Het was een stuk heter dan de nachten ervoor en mijn bed is gigantisch doorgezakt waardoor ik eigenlijk met mijn heup op de lattenbodem lig, erg comfortabel dus ;)

Vandaag zijn we eerst naar Garden city geweest, een soort shopping mall waar ik me veel meer bij had voorgesteld dan dat het daadwerkelijk was en hebben we in de middag Vera en Nina meegenomen naar de groente/fruit markt, telefoonzaak en supermarkt. Het plan voor nu was om onze backpacks te pakken voor morgen; de 3daagse safari naar Ziwa Rhino Sanctuary en Murchinson Falls (heeeel veel zin in!!!!) maar dat gaat erg lastig in het donker. Nu dus maar vroeg naar bed toe en morgen op tijd op!

Dus voor de duidelijkheid; dit heb ik donderdagavond geschreven. De reden dat ik het nu pas upload is dat er vrijdagochtend nog altijd geen elektriciteit was. Ik ben inmiddels terug van de fantastische safari, maar daar vertel ik jullie (hopelijk) morgen alles over (bereid je maar voor op een lang verhaal :P)
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5916

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Co-schap Oeganda

Landen bezocht: